Ha 1440p vagy alacsonyabb felbontásban játszol, a Radeon RX 6800 szuper választás lehet. Maximális játékélményt és magasabb frissítési arányokat kínál, miközben 16 GB gyorsabb videomemóriával és RDNA2 architektúrával rendelkezik, ami hosszú távú jövőbiztonságot garantál a DirectX 12 Ultimate támogatásával. Az AMD által elért jelentős számítási teljesítmény-növekedés lehetővé teszi a versenyt az NVIDIA-val a high-end kategóriában.
A Radeon RX 6800 és az RX 6900 XT ugyanarra a 7 nm-es "Navi 21" szilíciumra épül, de a 6800 jelentősen le van csökkentve. A szilíciumon jelen lévő 80 RDNA2 számítási egységből csak 60 van engedélyezve, ami 3,840 stream processzort és 60 Ray Acceleratort jelent. Azonban a memóriarendszer nem változott, továbbra is 16 GB gyorsabb memóriát kapunk, ami 256-bites széles memóriabuszon dolgozik. Az AMD további teljesítményt nyújt a gyors on-die L3 gyorsítótár bevezetésével, amit Infinity Cache-nek nevez. Ez egy 128 MB-os gyorsítótár a GPU számára, ami 2 TB/s sebességgel működik együtt a GDDR6 memóriával. Ezáltal a Radeon RX 6800 a legtöbbet hozza ki az RDNA2 architektúrából, miközben versenyképes áron kínál kiemelkedő teljesítményt.
A PowerColor Radeon RX 6800 sorozat három fő modellből áll: a Red Devil, a Red Dragon és a Fighter. A mai felülvizsgálatban a Red Dragon modellt vizsgáltuk meg, ami egy kissé prémium kategóriás, de nem annyira túlzott, mint a Red Devil. Míg az RX 6800 legmagasabb gyári túlhajtása eléri a 2190 MHz-et, a Red Dragon 2170 MHz-en fut, tehát valamivel alacsonyabban, legalábbis ha hinni akarunk az AMD boost órajel értékelésének. Sajnos ez az értékelés nem tűnik túl pontosnak. A múlt héten az ASUS RX 6800 STRIX OC-t vizsgáltuk, amely 2190 MHz-en futott - átlagosan 2200 MHz-en a 23 játékból álló teszt során. A Red Dragon valójában 2217 MHz-en futott, 20 MHz-rel magasabban, annak ellenére, hogy 20 MHz-rel alacsonyabb értékelésű. Még nem teljesen világos, mi okozza ezt a különbséget, de ez valami, amit érdemes figyelembe venni, amikor gyárilag túlhajtott Radeon kártyák között vásárolsz.
Ami a relatív teljesítményt illeti, ez azt jelenti, hogy az RX 6800 Red Dragon 2%-kal gyorsabb az RX 6800 referencia kártyájánál 4K felbontáson. Ez a növekedés meglepően kicsi - a gyártók egyre jobban teljesítenek, amikor a legmagasabb órajeleket és teljesítményt hozzák ki még a gyárilag beállított állapotból is. Az NVIDIA GeForce RTX 3080 19%-kal gyorsabb az RX 6800 Red Dragon-nél, és az RX 6800 XT 13%-kal előrébb van. Az NVIDIA RTX 3070 és az RTX 2080 Ti pedig 10%-kal lassabbak. Az újabb kártyákhoz képest az RX 6800 teljesítmény növekedése lenyűgöző, majdnem kétszer olyan gyors, mint az RX 5700, és közel háromszor olyan gyors, mint az RX 590.
Ezekkel a teljesítményadatokkal az Radeon RX 6800 tökéletes választás 1440p játékhoz, ahol jóval meghaladja a 60 FPS-t. Ugyanakkor bevezethet a 4K-s játékok világába is. Bár nem elég gyors ahhoz, hogy minden címben 60 FPS-t érjen el a legmagasabb beállítások mellett, de közel áll hozzá. Ha csökkented néhány részlet beállítását, könnyen elérheted a 60 FPS-t. Más a helyzet, amikor bekapcsolod a ray tracinget. Pontosan úgy, mint az NVIDIA-nál, nagy a teljesítményvesztés, amikor a DirectX Raytracing API-val fut. Eddig csak két játékot teszteltünk, de úgy tűnik, hogy a teljesítményveszteség nagyobb, mint az NVIDIA-nál, akik ezen a területen javultak az Ampere-nél. Ne felejtsd el, hogy ez az AMD első generációs ray tracing implementációja. A teljesítmény még mindig nagyon tiszteletre méltó, közel az RTX 2080 szintjére ér el. Most, hogy mind az AMD, mind az NVIDIA számára elérhető az RT hardver, és a játékfejlesztők konzoljátékokat készítenek az AMD új RDNA2 architektúráján, izgalmas lesz látni, hogyan alakul a ray tracing teljesítménye a következő hónapokban.
Hatalmas teljesítménynövekedés az előző generációhoz képest |
Nincs készlet elérhető egyetlen megbízható kiskereskedőnél sem |
Gyorsabb, mint az RTX 2080 Ti és az RTX 3070 |
A valós piaci ár jóval magasabb az AMD ajánlott áránál. |
Alacsony hőmérséklet |
A ray tracing teljesítményvesztesége nagyobb, mint az NVIDIA esetében. |
Gyárilag túlhajtott |
A memóriatúlhajtás mesterségesen korlátozott. |
Kiváló energiahatékonyság |
A ventilátorsebesség túllövésére van lehetőség a csendes BIOS-ban. |
16 GB VRAM |
|
Rendkívül csendes a csendes BIOS-szal |
|
Megnövelt teljesítménykorlát |
|
Üresjárati ventillátor leállás |
|
Jó túlhajtási potenciál |
|
Két BIOS |
|
Hardveres gyorsítású ray tracing |
|
HDMI 2.1, AV1 dekódolás támogatás |
|
PCI-Express 4.0 |
|
7 nanométeres gyártási folyamat |
Érdekel a termék ? Nézd meg a Webshopunkban